Peles Castle from Sinaia was built at the request of King Carol I of Romania (1866-1914). Peles Castle is one of the most important historical buildings in Romania, one of the most important monuments of this kind in Europe in the second half of the 19th century.
In the Peles Castle, the most important halls that can be visited are:
• Honor Hall is grandiose, with walnut wood paneling, wall-mounted with bas-reliefs and statuettes. The mobile glass ceiling, driven by an electric motor or manual system, was a surprise for the King's visitors, who could admire the serenity of the sky on the summer nights. It was completed only in 1911, under the guidance of Karel Liman.
• The royal library attracts especially those passionate about rare books with leather covers and engraved with gold letters.
• The arms galleries, built between 1903 and 1906, house more than 4,000 European and Oriental pieces from the 14th - 17th centuries. The most precious are the German armor of the 16th-17th centuries and a complete armor for horse and knight, unique in Romania.
• The music hall became a music salon at the request of Queen Elizabeth. The furniture here was received from the maharajah of Kapurthala.
• The Florentine Hall, also called the Grand Salon, impresses with its gilded ceiling, gilded lime, the two large chandeliers and Italian neo-Renaissance decorations.
• The Maura Hall, is the work of architect Charles Lecompte du Nouy, with Hispanic-Moorish elements, with a Carrara marble fountain, a copy of a play in Cairo.
• The theater hall has 60 seats and the royal lodge is decorated in Louis XIV style.
• The Concert Hall, set up in 1906, is located on the 1st floor. The musical instruments here are a bell tower executed at Anvers in 1621, a Blüthner vertical piano and a two-key Rieger organ.
• The Imperial apartment was also arranged in 1906 during the visit of the Emperor of Austria-Hungary, Franz Joseph I, who was invited to the 40th anniversary of King Carol I.
Other rooms are:
• The Council Hall, which resembles one of the rooms of the City Hall of Lucerne, Switzerland.
• The office where there is a stately office and a desk for audiences.
• The living room, where silver pieces of high value are displayed, is located on the 1st floor and has 18th-century rustic furniture.
• The Turkish Salon that houses a collection of Turkish and Persian pots in brass.
• The royal bedroom that is lit by a Bohemian crystal chandelier.

 
 
إستلام رسائل من السياح عن طريق البريد الإلكتروني أو عن طريق الاتصال الهاتفي قبل وصولهم للحجز ولمزيد من المعلومات.

 
إستقبال السياح من المطار أثناء وصولهم.

 
تسليم/ توفير هاتف مجاني للسياح للتواصل داخل البلد خلال فترة الزيارة

 
توفير سيارة مع سائق

حجز فنادق وشقق مفروشة

إجراءات التسجيل للدراسة بالجامعات الرومانية

 
حجز وتجهيز المعاملات الطبية

معاملات تجارية

خدمات خاصة لرجال الأعمال
 

بنيت قلعة بيليش في سينايا بناء على طلب من الملك كارول الأول في رومانيا (1866-1914) . قلعة بيليش هي واحدة من المباني التاريخية الأكثر أهمية في رومانيا، واحدة من أهم المعالم الأثرية من نوعه في أوروبا في النصف الثاني من القرن التاسع عشر .

    
 أهم القاعات التي يمكن زيارتها في قلعة بيليش هي :

قاعة الشرف ، مع ألواح من خشب الجوز، مثبتة على الحائط مع النقوش الأساسية والتماثيل و السقف الزجاجي المتنقل الذي يتحكم بمحرك كهربائي أو نظام يدوي  مفاجأة لزوار الملك الذين يمكن أن يتعجبوا بهدوء السماء في ليالي الصيف . تم الانتهاء منه في عام 1911 بأمر من كاريل ليمان .

المكتبة الملكية الخاصة بالكتب النادرة التي تحتوي على أغطية جلدية والمنقوشة بأحرف ذهبية .
تضم صالات العرض التي بنيت بين عامي 1903 و 1906 أكثر من 4000 قطعة أوروبية وشرقية من القرنين الرابع عشر والسابع عشر .  أثمن الدروع الألمانية من القرنين السادس عشر والسابع عشر ودروع كاملة للحصين والفروس التي هي فريدة من نوعها في رومانيا .
 القاعة الموسيقية التى أصبحت صالون موسيقى بناء على طلب الملكة إليزابيث والتي تم استلام الأثاث من ماهارجا كابورثالا .
قاعة فلورنسا، وتسمى أيضا بالصالون الكبير المزخرف دهبيا علي خشب (التاي) نوع من الخشب الابيض
 قاعة مور الذي صممه المهندس المعماري تشارلز لوكونت دونوي مع العناصر الإسبانية مع نافورة من الرخام  كارارا وهي نسخة من نافورة مماثلة في دولة مصر.
تضم قاعة المسرح 60 مقعدا، كما أن النزل الملكي مزين بأسلوب لويس الرابع عشر .
 • قاعة الحفل مصممة في عام 1906 في الطابق الاول ،  الآلات الموسيقية هنا هي برج الجرس الذي تم تنفيذه في عام 1621،  موجود فيها البيانو العمودي بلوثنر وجهاز ريجر بمفتاحين.
الشقة الإمبراطورية التي تم ترتيبها في عام 1906 خلال زيارة إمبراطور النمسا والمجر، فرانز جوزيف الأول الذي  دعي للاحتفال بالذكرى السنوية ال40  للملك كارول الاول .
قاعة المجلس، التي تشبه إحدى غرف قاعة مدينة لوسيرن بسويسرا .
                  المكتب الذي توجد به مكتب فخم ومكتب للجمهور .
                   غرفة المعيشة في الطابق الأول ، المحضرة بالقطع الفضية ذات القيمة العالية، وتحتوي على أثاث ريفي يعود للقرن ال 18.
الصالون التركي الذي يضم مجموعة من الأواني التركية والفارسية في النحاس .
غرفة النوم الملكي المضيئة بالكريستال البوهيمي .